tag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post5271240149770114413..comments2023-10-05T18:18:29.929+03:00Comments on tsiailis world: Robert James “Bobby” Fischer world citizen (despite USA)tsiailisworldhttp://www.blogger.com/profile/01061176211103503633noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-24077447849691287552008-07-11T09:08:00.000+03:002008-07-11T09:08:00.000+03:00@Σμίχεληςπολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου, για το...@Σμίχελης<BR/>πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου, για τον κάθε αναγνώστη. Η γραφή σου δοκιμιακά αξεπέραστη. Σε ευχαριστώ που επέλεξες αυτό το μπλογκ για να ανοίξεις ένα τόσο υπέροχο διάλογο...<BR/>Επί της ουσίας, πιστεύω ότι για πολλούς ποιητές ευχή θα ήτο να έκαναν την τέχνη τους βιοποριστικό επάγγελμα ή, ακόμη παραπέρα, να αποκτήσουν και δόξα από τα πρώιμα ακόμη στάδια του έργου τους. Η φιλοδοξία δεν εξέλειπε από κανένα καλλιτέχνη. <BR/>Εντούτοις, το μονομερές δομητικά είδος της τέχνης αυτής, η έλλειψη μέσων για παρουσίασή της στο ευρύ κοινό (διαφέρει από το τραγούδι, το χορό, τις εικαστικές τέχνες που εκτίθενται ως θέαμα, κλπ), και η δυσκολία στην άμεση κατανόηση του συμβολισμού και της μεταφοράς, παρά μόνο με εκτενή ανάλυση, καθιστά τους ποιητές βαρθρωμένους μεν, παραμελημένους δε, λόγιους.tsiailisworldhttps://www.blogger.com/profile/01061176211103503633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-55616933174580914722008-07-11T02:43:00.000+03:002008-07-11T02:43:00.000+03:00Ανοίξαμε πολλά ζητήματα μαζί και νοιώθω πως έχουμε...Ανοίξαμε πολλά ζητήματα μαζί και νοιώθω πως έχουμε ανοίξει τους ασκούς του αιόλου. αλλά αυτή είναι η χαρά μου.<BR/>Το τυχαίο είναι αυτό που δεν ταξινομείται με βάση ένα κανόνα,<BR/>που δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε λογικά. Όταν λοιπόν συμβαίνει ξαφνικά μιας και εμείς δεν είμαστε προετοιμασμένοι να το αντιμετωπίσουμε τότε είναι τυχαίο που κατόπιν το εξηγούμε και το εκτιμούμε τοποθετώντας το στην αλλυσίδα γεγονότων που έχουν καθορίσει τη ζωή μας. Όταν συνέβαινε ήταν τυχαίο, κατόπιν εφόσον συνηδητοποιήσαμε την αξία του για μας δεν είναι πια τυχαίο.<BR/>Περί ποίησης, είναι ένας ακόμη ανθρώπινος τόπος, που συνεπώς είναι φτιαγμένος από τους ανθρώπους. Ποίηση από μόνη της δεν σημαίνει τίποτα, κανονικά θα έπρεπε να την αποκαλούμε ανθρώπινη ποίηση. Αλλά αυτό είναι το αυτονόητο που δεν το αναφέρουμε. Κοντολογίς οι ποιητές ορίζουν την ποίηση δλδ η διαδοχή των γενεών των ποιητών με τις συνέχειες και τις ασυνέχειες στα κληροδοτήματά τους. Περί καλής ποίησης δεν ο λόγος έχω ήδη τοποθετηθεί με συγκεκριμένη αναφορά και θα προσθέσω μονάχα πως η ποίηση δεν διαβάζει ποίηση αλλά οι άνθρωποι διαβάζουν ποίηση, δλδ η ποίηση διαβάζεται όπως γράφεται και μήτε η ποίηση γράφει ποίηση.<BR/>ελπίζω να γίνομαι κατανοητός.<BR/>σχετικά με το καταφύγιο είναι δεδομένο ένα πράγμα η ποίηση δεν ήταν ποτέ επάγγελμα, πάντα ήταν κάτι πέρα από την καθημερινή ενασχόληση.<BR/>Καβάφης, γραφιάς, έγραψε μονάχα 200 ποίηματα περίπου στην 70χρονη ζωή του και η ποίηση για αυτόν ήταν ένα καταφύγιο. Αυτό τουλάχιστον έχω καταλάβει εγώ.<BR/>Ρίτσος έγραφε ποίηση ενώ συμμετείχε ενεργά στο κουμμουνιστικό κόμμα. Η ποίηση εδώ ήταν όπλο της ιδεολογίας άρα καταφύγιο του διωκόμενου ιδεολόγου. Στρατευμένος ποιητής.<BR/>Λαπαθιώτης ένας καταραμένος όπως και καρυωτάκης επίσης καταραμένος.<BR/>ο πρώτος ναρκομανής, πως αλλιώς θα μπορούσε να δει την ποίηση παρά μονάχα ως καταφύγιο;<BR/>και ο δεύτερος με ημερομηνία θανάτου, αυτόχειρας. Πως αλλιώς θα έβλεπε την ποίηση εκτός από καταφύγιο;<BR/>Είναι λοιπόν τόσο εύκολο να γίνει η ποίηση καταφύγιο μας ή μήπως κάτι άλλο εξαιρετικό συντρέχει;<BR/>Ακόμη και ο καζαντζάκης ήθελε να ιδρύσει μια νέα θρησκεία <BR/>και όταν συνειδητοποίησε πως ήταν ανέφικτο κούρνιασε στην λογοτεχνία.Σμίχεληςhttps://www.blogger.com/profile/11531096508578305296noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-50152248563704328912008-07-10T13:50:00.000+03:002008-07-10T13:50:00.000+03:00@σμίχελη και ποέτικ σιν,κατά την ταπεινή μου άποψη...@σμίχελη και ποέτικ σιν,<BR/>κατά την ταπεινή μου άποψη, εκφράζετε τις δύο όψεις του ιδίου χρυσού νομίσματος. Φτάνει βέβαια να μιλάτε για τον καλλιτέχνη που γράφει ποίηση για μια ζωή, κι όχι σε μια αναλαμπή ή κάμψη της ζωής του. Ο πρώτος Θα έχει τη μερίδα του αντιδανείου του με την τέχνη αυτή, είτε πάρει, είτε δώσει... Ο ύστατος μόνο θα πάρει.tsiailisworldhttps://www.blogger.com/profile/01061176211103503633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-63400042839271656952008-07-10T12:00:00.000+03:002008-07-10T12:00:00.000+03:00Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Ούτε καν η πρώτη φορά. Γι...Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Ούτε καν η πρώτη φορά. Για όλα υπάρχει ένας λόγος, μια εξήγηση. Η μεγάλη χαρά ή ανακούφιση δεν είναι να γίνει η ποίηση το καταφύγιό μας, αυτό θεωρητικά είναι εύκολο, αλλά αν κάποτε εκείνη αποφασίσει να γίνουμε η χώρα της...κι έχει τόσο λίγες πατρίδες...MARIA ANDREADELLIhttps://www.blogger.com/profile/15412999384022065833noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-73716442677916263692008-07-08T23:20:00.000+03:002008-07-08T23:20:00.000+03:00ολα είναι τυχαία όταν γίνονται πρώτη φορά αλλά ότα...ολα είναι τυχαία όταν γίνονται πρώτη φορά αλλά όταν επαναλαμβάνονται τότε γίνονται σκόπιμα οπότε αναρωτιέσαι και τότε ανακαλύπτεις πως έχεις ως μοναδικό καταφύγιο την ποίηση. όλα τα άλλα είναι δεκανίκια τηςΣμίχεληςhttps://www.blogger.com/profile/11531096508578305296noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-72152465892904729202008-07-08T11:04:00.000+03:002008-07-08T11:04:00.000+03:00φίλ/ σμίχελη, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, φτάνει αυτ...φίλ/ σμίχελη, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, φτάνει αυτές οι αμαρτίες να γίνονται σκόπιμα και όχι τυχαία, και να έχουν σκοπό γιατί μετά θα μιλάμε για ερασιτεχνισμό και όχι τέχνη. Όσο για την επιστήμη, είναι άλλο θέμα, εντελώς αδιάφορο, πρώτη η λογοτεχνία χαρτογραφεί το δρόμο για την επιστήμη, γιταί κι η εφεύρεση κι η ανακάλυψη, πριν απ' τη γνώση θέλει φαντασία.tsiailisworldhttps://www.blogger.com/profile/01061176211103503633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-38933543462485788292008-07-07T14:33:00.000+03:002008-07-07T14:33:00.000+03:00Το ζήτημα όπως το νοιώθω δεν είναι αν κάποιος είνα...Το ζήτημα όπως το νοιώθω δεν είναι αν κάποιος είναι αμαρτωλός ή όχι γιατί πολύ απλά το λάθος στην ποίηση είναι κάτι πολύ σχετικό. Έχω την εντύπωση πως ενώ αυτή η θέση της ποέτικ ισχύει στο χώρο της επιστήμης δεν ισχύει στο χώρο της λογοτεχνίας. Η τελευταία είναι ο χώρος της βελούδινης αυθαιρεσίας<BR/>διότι πολύ απλά τα λόγια της όσο και αν προκαλούν εκχυδαίζουν σνομπάρουν γελοιοποιούν δεν σκοτώνουν, δεν καταστρέφουν, δεν αδικούν δεν πονάνε. <BR/>Ενα παράδειγμα: ο μπουκόφσκι ως μια άκρως αμφιλεγόμενη προσωπικότητα της παγκόσμιας λογοτεχνίας έχει φανατικούς οπαδούς και φανατικούς εχθρούς. οι πρώτοι ανοίγουν το βιβλίο του οι δεύτεροι απλά δεν το αγγίζουν. Για την ανακάλυψη της πυρηνικής ενέργειας δεν ισχύει το ίδιοΣμίχεληςhttps://www.blogger.com/profile/11531096508578305296noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-14384219592796355842008-07-07T01:31:00.000+03:002008-07-07T01:31:00.000+03:00Φίλε Χρίστο, μια ποιητική αμαρτία είναι εξ ορισμού...Φίλε Χρίστο, μια ποιητική αμαρτία είναι εξ ορισμού ταγμένη να αμαρτάνει στην ποίηση. Μερικές φορές μετανοεί και ψάχνει το «σωστό» μονοπάτι αλλά όταν ο σπόρος είναι αμαρτωλός σωτηρία δεν υπάρχει…<BR/>:)<BR/>Σ’ ευχαριστώ!<BR/>Καληνύχτα!MARIA ANDREADELLIhttps://www.blogger.com/profile/15412999384022065833noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-81567309113964468942008-07-06T23:58:00.000+03:002008-07-06T23:58:00.000+03:00Αυτό το μηδέν είναι που με γοητεύει γιαυτό και ή τ...Αυτό το μηδέν είναι που με γοητεύει γιαυτό και ή τελευταία φράση σου μου αρέσει.<BR/>Όσο για τη φόρμα μονάχα ένα μπορώ να πω, πως μέσα μου υπάρχει ένας εσωτερικός ρυθμός που απλά τον εξωτερικεύω όταν γράφω. Αν με ρωτήσεις ποιος είναι, θα σου απαντήσω πως δεν γνωρίζω. Όλα τα άλλα τα χρησιμοποιώ εμπειρικά και διαισθητικά, διότι μια και δεν έχω ασχοληθεί με τη φιλολογική πλευρά της ποίησης δεν μπορώ να αναλύσω με ακρίβεια <BR/>Το μεταμοντέρνο από την άλλη, ουσιαστικά δεν αναγνωρίζει το μηδέν, αλλά στηρίζεται στο συνδυασμό των υπαρχουσών τεχνικών της τέχνης.Σίγουρα υπάρχουν άπειροι συνδυασμοί φορμών αλλά αναρωτιέμαι αν μπορεί να αναδειχθεί το πρωτογενές μέσα από αυτούς εφόσον το ίδιο το μεταμοντέρνο δεν αναρνωρίζει το μοντέρνο. Από αυτή την άποψη νομίζω πως το μεταμοντέρνο είναι λίγο πριν το μηδέν δίχως να το αποδέχεται. Και όμως στα δικά μου τα μάτια είναι ολοφάνερο πως ο άνθρωπος ως είδος θα μεταμορφωθεί ριζικά και μόνο η ποίηση μπορεί να το εκφράσει αυτό διότι μέσω αυτής μπορεί να ξεδιπλωθεί η διαίσθηση.<BR/><BR/><BR/>Όσο περί καλής ποίησης νόμίζω πως η περίπτωση του Σαραντάρη είναι ένα καλό παράδειγμα. Με την έννοια ότι τα ποιήματά του στα μάτια των σύγχρονών του αναγνωστών θα φαίνονταν πολύ λίγα μια και δεν χρησιμοποιεί ούτε καν σημεία στίξης ενώ σήμερα ανακαλύπτουμε σε αυτά την αξία της λιτότητας, της ελεύθερης έκφρασης και την ζωτάνια που αποπνέουν. Επιπλέον είναι ένα εξαιρετικό παραδειγμα φιλοσοφικής ποίησης. Τι είναι λοιπόν καλή ποίηση είναι καθαρά σχετικό και ζήτημα χωροχρονικό.Σμίχεληςhttps://www.blogger.com/profile/11531096508578305296noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-233781966132622562008-07-06T21:44:00.000+03:002008-07-06T21:44:00.000+03:00φίλη Μαρία, (ποέτικ σιν), γιατί αμαρτάνεις τέκνον ...φίλη Μαρία, (ποέτικ σιν), γιατί αμαρτάνεις τέκνον μου, την αμαρτία της τοποθέτησης; Μην τοποθετηθείς, ο υποκειμενισμός μας αδικεί εμάς που γράφουμε... άσε να μας πουν 'εκείνοι' τι είναι ποίημα και τι δεν είναι, μην εντρυφείς στο λόγο τον πεζό για να αναζητάς τα πεπραγμένα της ποίησης. Εσύ που γράφεις τόσο ωραία, ποτέ μην τα παρατάς, μην αναρωτιέσαι, μην χαλάς το ταλέντο σου με ερωτήσεις, έχεις τις απαντήσεις έτοιμες στην άκρη του στυλό σου...tsiailisworldhttps://www.blogger.com/profile/01061176211103503633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-40346349808309139392008-07-06T21:40:00.000+03:002008-07-06T21:40:00.000+03:00Φίλ/ Σμίχελη,Αναρωτιέσαι τι είναι ποίηση, αν είναι...Φίλ/ Σμίχελη,<BR/>Αναρωτιέσαι τι είναι ποίηση, αν είναι συμπυκνωμένος λόγος, ή αραχνιασμένα βιώματα παιδικά που μπλέκονται και ξεμπλέκονται σαν το κλάμα που βγαίνει σε κάποιον κατά την ψυχανάλυση... συνδέεις ποίηση και φιλοσοφία, μετά την αποσυνδέεις για καλό... <BR/>Μιλάς για τη φόρμα λες και δεν γνωρίζεις τις δεκάδες σχολές γραφής ποίησης, λες και ξεχνάς τον αδηφάγο μεταμοντερνισμό...<BR/>Εξάντληση;;;;; Ακούω τέτοια κουβέντα από το στόμα ποιητή;<BR/>άμα σταματήσουμε να μιμόμαστε, τότε θα αρχίσει η πινελιά μας να παίρνει χαρακτήρα.<BR/>Μην απογοητεύεσαι, φίλ/ Σμίχελη, όλα στην ποίηση αρχίζουν από το μηδέν κάθε μέρα που περνάει...tsiailisworldhttps://www.blogger.com/profile/01061176211103503633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-26933288460230480332008-07-06T14:12:00.000+03:002008-07-06T14:12:00.000+03:00Στο ίδιο πνεύμα, αυτές τις μέρες αναρωτιέμαι: Τι ε...Στο ίδιο πνεύμα, αυτές τις μέρες αναρωτιέμαι: Τι είναι εκείνο που θα μπορούσε να μας κάνει να διακρίνουμε ένα ποίημα από ένα καλό ποίημα; <BR/>Τι είναι και τι θα έπρεπε να είναι ένα ποίημα, η ολόκληρη η τέχνη της ποίησης;<BR/><BR/>Καλησπέρα Χρίστο.MARIA ANDREADELLIhttps://www.blogger.com/profile/15412999384022065833noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4328542512924685405.post-183703266655775992008-07-05T23:45:00.000+03:002008-07-05T23:45:00.000+03:00Αναρωτιέμαι τι είναι ποίηση;Πέρα από τον ορισμό συ...Αναρωτιέμαι τι είναι ποίηση;<BR/>Πέρα από τον ορισμό συμπυκνωμένος λόγος μπορεί να υπάρχει κάτι άλλο;<BR/>Και αν ναι, τι;<BR/>Ακόμη κάτι, ποίηση και φιλοσοφία που δένουν, που απομακρύνονται;<BR/>Και η φόρμα, αμαν αυτή η φόρμα, ποια είναι η κατάλληλη; Εχουν εξαντληθεί και δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες;Σμίχεληςhttps://www.blogger.com/profile/11531096508578305296noreply@blogger.com